Vissza canvas témakörökhöz.

Tetszöleges canvas sokszög rajz készítése.

Tetszőleges sokszög rajzolás és pozíciók gyors meghatározása.

Űrlapon megadható legkisebb pozíció érték "0" vagy "0.00", ajánlott legnagyobb érték = 59.99
Kattints a Start gombra, vagy írj be új adatokat az űrlapra, és kattints a Start gombra.
Tájoló számlap, segít a pozíciók meghatározásában.

Űrlapon:

Szögek száma választható:
    0 = Pozíciókat mi határozzuk meg. Alakzatunk 12 szögig (sarok) határozható meg, és nem forgatható.
    2 = Derékszögű háromszög, pozíciókat program határozza meg. Elforgatható.
    3 = Egyenlő oldalú háromszög, pozíciókat program határozza meg. Elforgatható. 
    4 = Egyenlő oldalú négyszög, pozíciókat program határozza meg. Elforgatható.
    5 = Egyenlő oldalú ötszög, pozíciókat program határozza meg. Elforgatható.
    6 = Egyenlő oldalú hatszög, pozíciókat program határozza meg. Elforgatható.
    7 = Egyenlő oldalú hétszög, pozíciókat program határozza meg. Elforgatható.
    8 = Egyenlő oldalú nyolcszög, pozíciókat program határozza meg. Elforgatható.

 r = Azon kör sugara, mely az alakzat minden sarkát érinti. (Az r növelésével nagyíthatjuk, csökkentésével kicsinyíthetjük alakzat méreteit.)
 x = Kör központjának top kordínátája. (Alakzatot mozgathatjuk, le és fel.)
 y = Kör központjának left kordínátája. (Alakzatot mozgathatjuk, jobbra és balra.)

Megjegyzés:
Left Y értéke, csak egészszám lehet, 50-tól 260-ig. (Alakzat mozgatása, jobbra és balra.)
Elforgatni, csak azon alakzatokat lehet, melyek pozícióit, program határozza meg, szögek száma 2; 3; 4; 5; 6; 7; 8; lehet.
Elforgatás értéke meghatározható 0-tól 60-ig, 0.5 léptékekkel. ( 0; 0.5; 1; 1.5; 2; 2.5; stb.)

Tájoló számlap,
pozíciók meghatározásához.
Példa, a szög pozíciók
meghatározásához.

Tájoló számlap 100



szög pozíciók
Űrlap
Rajz és adatok megjelenítéséhez, kattints a STAR gombra.
Alapértékek meghatározása.
Ezek a rajz megjelenésekor is, módosíthatók.
Egyedi rajzok elkészítéséhez, pozíciók meghatározása.
Legnagyobb alakzat, 12 szögű lehet.
Szögek számát 0-ra kell állítani. Elforgatási lehetőség nincs.
Szögek száma =
Sugár r = ( Alakzat átlója/2. )
Top x = ( Alakzat, fel / le mozgatása. )
Left y = ( Alakzat, jobbra / balra mozgatása. )

A =
B =
C =
D =
E =
F =
G =
H =
J =
K =
L =
M =
Elforgatáshoz, szögek számát fentebb, meg kell határozni!
Elforgatás =                     


moveto(y,x) és lineTo(y,x) pozíciók:
rajz.beginPath();

rajz.moveTo( , );
rajz.lineTo( , );
rajz.lineTo( , );
rajz.lineTo( , );
rajz.lineTo( , );
rajz.lineTo( , );
rajz.lineTo( , );
rajz.lineTo( , );
rajz.lineTo( , );
rajz.lineTo( , );
rajz.lineTo( , );
rajz.lineTo( , );

rajz.closePath();
---------------------------------------------------------------

Megjegyzés:
Raj elkészültével, másoljuk ki az adatokat,
és illesszük be saját canvas vásznunkra.
A canvas vászonra történő rajzoláshoz, pozíciókat század értékre kerekíthetjük.
Példa:
moveTo(179.28932188135803 , 179.28932188133246);
Kerekítve:
moveTo(179.29 , 179.29);
Azon lineTo meghatározások,
melyek undefined vagy nem rendelkeznek értékkel,
nem kellenek az alakzat rajzolásához.



A canvas rajzok készítéseinek témaköréhez, kattints ide!